Drivhuset visar på nytänkande

Drivhuset hjälper entreprenörer och högskolestudenter att starta företag. Jag har inte hört mycket om dem tidigare, men kom över deras kampanj Idégeneratorn.se och blev imponerad över dess enkla och briljanta koncept.

Kampanjen drivs som en tävling där man utifrån givna förutsättningar (målgrupp, behov och produkt) ska komma på en affärsidé. Webbplatsen är godtyckligt bra gjord och ändamålsenlig, men det som imponerar på mig mest är just enkelheten och hur de med tävlingen går rakt på sak – sin mission.

Deras affärsidé är att hjälpa entreprenörer igång med sin verksamhet och med denna kampanj skalar de ner utmaningarna till det grundläggande: affärsidén. Med tävlingen gör de det dessutom tillgängligt för alla.

Det kommer med all säkerhet falla väl ut. Både för initiativtagaren Drivhuset och inte minst för de tävlande som med så enkla medel utmanas att tänka nytt utifrån givna behov och resurser.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s